28 مهر 1393 - 9:9 شناسه خبر: 793 نسخه چاپی

انعقاد تفاهمنامه همکاری انجمن خرمای ایران با هیئت بازرگانی ویتنام

انعقاد تفاهمنامه همکاری انجمن خرمای ایران با هیئت بازرگانی ویتنام
 دبیر اجرایی انجمن خرمای ایران از انعقاد تفاهمنامه همکاری این انجمن با هیئت بازرگانی اتاق بازرگانی کشور ویتنام خبر داد.به گزارش پایگاه خبری کانون ...

 دبیر اجرایی انجمن خرمای ایران از انعقاد تفاهمنامه همکاری این انجمن با هیئت بازرگانی اتاق بازرگانی کشور ویتنام خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کانون انجمن‌های صنفی صنایع غذایی ایران،  فریدون رئوفی در خرمشهر از انعقاد تفاهمنامه با هیئت اعزامی اتاق بازرگانی ویتنام خبر داد و اظهار داشت: انجمن خرمای ایران تفاهمنامه خوبی را در زمینه فعالیت‌های تجاری، تولیدی و بازاریابی امضا کرده که طبق آن، امکاناتی را اداره بازاریابی کشور ویتنام به انجمن خرمای ایران اختصاص داده و منتظر برنامه اجرایی هستیم.

وی از سفر احتمالی هیئت بازرگانی ایران به کشور ویتنام خبر داد و عنوان کرد: احتمالا در دی‌ماه یا بهمن‌ماه سال جاری یک هیئت از ایران به ویتنام سفر کرده و روند پیشروی کار را پیگیری می‌کند.

تشکیل شعبه انجمن خرما در خرمشهر

دبیر اجرایی انجمن خرمای ایران به تشریح هدف از حضور در اتاق بازرگانی خرمشهر و تشکیل جلسه با هیئت رئیسه این اتاق پرداخت و گفت: حضور در اتاق بازرگانی خرمشهر برای فعال کردن انجمن خرمای خوزستان در ناحیه خرمشهر بود تا بتوانیم توانایی‌های انجمن خرما را در منطقه بیشتر کنیم.

رئوفی ادامه داد: دیگر دلیل حضور در خرمشهر، انجام برنامه‌ریزی اجرایی برای برگزاری همایش ملی شیلات توسط اتاق بازرگانی خرمشهر است.

وی با بیان اینکه اعتقاد انجمن خرمای ایران، احیای نخیلات و صنعت خرما در خرمشهر است، خاطرنشان کرد: این منطقه پتانسیل بسیاری در زمینه صنعت خرما دارد که با فعالیت‌های انجام شده در قالب انجمن خرما می‌تواند موفقیت زیادی حاصل کند.

تشریح رویه عملکرد انجمن خرمای ایران

رئوفی در ادامه به تشریح رویه عملکرد انجمن خرمای ایران پرداخت و گفت: انجمن خرما برنامه‌های مختلفی را در شش نقطه خرماخیز که دارای شعب نیز هستند، دارد که هر کدام از این شعب می‌تواند عضوگیری کرده و از خدمات انجمن استفاده کند.

دبیر اجرایی انجمن خرمای ایران، برای عضویت در انجمن خرمای ایران مزایایی را برشمرد و عنوان کرد: این انمن یک نهاد خصوصی وابسته به اتاق بازرگانی است که می‌تواند تمام امکانات تجاری را اختصاص داده و پتانسیل‌های تجاری را فعال سازد.

وی در پایان بیان کرد: این انجمن همچنین می‌تواند اطلاعات علمی، تحقیقاتی را در زمینه‌های تجارت، تولید، فناوری و بهسازی خرما در اختیار اعضا قرار دهد.

 

منبع: فارس